Ga naar inhoud

Heeft een ZZZ 1.8 van 98 een OBD2 interface?

Dirk59

Aanbevolen berichten

Hallo;

Een tijdje geleden was mijn airbaglampje gaan branden bij mijn Z3 1.8 ...Laten uitlezen en resetten ( bleek de gordelspanner te zijn bestuurderkant )...Na reset was dit voor enkele dagen ok doch ging daarna terug aan <_<

Dit blijkt wel vaker te gebeuren, die connectors van die gordelspanners geven wel vaker slecht kontakt..dus oplossing is hier die stekkers eruit te knippen en een verbinding maken met degelijke stekkertjes..en daarna terug laten resetten.

Op zich ook helemaal geen probleem doch ik vind het toch ergerlijk dat ik zelf die error's niet kan uitlezen en resetten.

Dus had ik op een veilingsite een toestelletje gekocht om alle Can-bus protocol's te kunnen uitlezen zoals OBD1 en OBD2 ( tevens voorzien van een verloopstekker naar de BMW diagnoseplug.

Dit toestelletje werkt prima...op een andere auto van mij ( een Ford )...doch op onze Z3 ...niemand thuis.

Dus vraag ik me af ofdat BMW misschien één of ander exotisch protocol heeft gebruikt voor deze Z3's.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat voor uitleesapparatuur gebruiken jullie ?

Ben benieuwd naar jullie antwoord.

Groetjes...Dirk

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

eeuh ik weet niets van protocollen maar ik heb zo,n carsoft kastje van ebay met software speciaal voor bmw

en ook een dis en inpa progman via een obd interface van marktplaats van een gast uit losser (super goser trouwens)

ik denk dat bmw idd vrij speciaal is ,net als vag autos denk ik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in