Ga naar inhoud

Op vakantie en wat neem je mee..

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Over ongeveer 7 week op vakantie met de ZZZ, maar ik heb al even gezocht op het forum (uiteraard),

maar kon niet ontdekken of er al een vraag gesteld is, wat handig is om mee te nemen, bijvoorbeeld

voor een noodreparatie o.i.d.

Ook weet ik niet wat voor reserveset lampjes (H7 ??) en zekeringen handig zijn.

Dus, heb je tips, laat ze maar horen.

Link naar reactie

heb je een reservesleutel???

berg die in of aan de auto ergens op waar alleen jij weet waar ie ligt!!!!!!!!!!!!

in t ergste geval moet je iets een beetje forceren om weer in je auto te komen maar je kunt wel weer weg komen!

Link naar reactie

Zorg dat de auto goed onderhoud heeft gehad voordat je gaat, maar alles kan defect gaan ook bij een nieuwe auto. Verder zou ik 1 liter olie en een lampensetje mee nemen. Controleer ook je reserve band of deze nog oke is en voorzien van de juiste spanning en zorg en natuuurlijk voor dat de vloeistoffen aan peil staan.

Lidmaatschap van de ANWB of Knac is misschien ook niet verkeerd, denk ook aan de telefoonnummers in geval van pech onderweg.

Overigens heb je niet heel veel ruimte om onderdelen/gereedschap mee te nemen.

Fijne vakantie en een goede reis.

-------------------------------

25mei20105renamed2028.jpg

Link naar reactie

Als wij op vakantie gaan nemen we in ieder geval reserve-koplamp-lampjes mee :sadder: .

In Italië, 3 jaar geleden begaven 10 minuten na elkaar BEIDE koplampen het. Uiteraard waren alle bezinde-pompen al dicht, "ANWB" kon pas 3 dagen later komen dus met gevaar voor eigen leven zonder dimlicht (lang leve de mistlamp) naar de autostrada en de daar aanwezige benzinepomp gereden.

En verder... wat moet je meenemen... alles kan ooit een keer kapot gan aan een oudere auto. O, en ook wij zijn blij met onze Z3-kofferset :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

reserve lampset gaat mee (h7??) (is in NL toch verplicht?)

Lidmaatschap ANWB afgesloten

Verboden om meer dan 2 paar schoenen mee te nemen :schater:

Litertje olie gaat zeker mee

Geen panty als reserve V-riem? :thumbup:

en welk gereedschap is nog waardevol als aanvulling op het aanwezige gereedschap?

en misschien nog wat tape voor afvallende onderdelen?

Link naar reactie
  • Administrator

Ik zou inderdaad zeker duct tape en / of kleinere sjorbandjes meenemen. Mocht je onverhoopt schade krijgen dan komt dit echt van pas. :thumbup: En afhankelijk van wat je al hebt eventueel een spuitbus / compressor met pasta voor lekke banden?

Oh en ik neem altijd een tube Bison MontageKit en een tube secondelijm mee. Da's niet alleen handig voor afgebroken (niet draaiende) onderdelen in en aan de auto, maar eigenlijk voor alles wat op vakantie stuk kan gaan ...

Link naar reactie

Wij gaan aanstaande zaterdag naar Kroatië met de Z3.

Het zal vrijdag wel even passen en meten gaan worden om alles wat we mee willen nemen in de auto te krijgen. De afgelopen jaren hadden we een 4 persoons cabrio en dus duidelijk veeeeeeeeeeeeel meer bagageruimte. In het verleden zijn we ook een aantal keer met 2 personen op de motor met vakantie geweest en dat ging ook.

Gelukkig heb ik een koffer voor op het bagagerek waar ook nog e.e.a. in kan, b.v voor de overnachtingen op de heen en terugreis.

Nu nog hopen op goed weer.

---------------------------

Link naar reactie

Vergeet niet de ruimte onder de motorkap, net voor het dashboardkastje te benutten, daar kan je toch zeker 3 paar schoenen en ander klein spul in kwijt zoals spons en zeem, en het is een plek onder de motorkap die niet heet wordt.

Net een kleine 2 weken terug van Sardinie en Toscane, met z'n 2-en zonder kofferrek maar nog kans gezien een 2 persoons electische deken mee te nemen, ja, we zijn nu eenmaal koukleumen. Verder geen bijzondere dingen meegenomen behalve ANWB lidmaatschapskaart.

Wij gaan aanstaande zaterdag naar Kroatië met de Z3.

Het zal vrijdag wel even passen en meten gaan worden om alles wat we mee willen nemen in de auto te krijgen.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

beetje laat, het seizoen is al weer over, maar hij kan wel een schopje gebruiken

best handige tips allemaal.

Ik neem dit zeker mee,

glasreiniger-520-ml-tp_20249615758452402

spuitbus glasreiniger (schuim) voor de ruitjes en een microvezeldoekje

werkt top!

en niet alleen in de vakantie

aangepast door coot
Link naar reactie

PRF%20AGLASS_220.JPG

Deze is het, super spul!!

Ik koop ze bij Nedis (is een groothandel en als je een bedrijf hebt/bent kun je daar bestellen)

Zo'n busje 520ml kost daar maar € 3,32 ex BTW is € 4,01 incl BTW als je er 1 koopt, koop je er meer krijg je staffelkorting

ik heb op internet winkels gezien waar ze er € 15,- voor durven vragen :blink:

Duidelijk zo Cor ? :hypocritesmiley:

aangepast door coot
Link naar reactie

Leuke vraag, jammer dat Guido nog niet heeft gereageerd want dan zou je kofferbak al volzitten :lol:

Belangrijkste is gewoon, lampensetje ( standaard eigenlijk ook voor in NL), liter olie, reserveband of reparatiesetje ervoor, veiligheidshesje en gevarendriehoek ( soms ook verplicht in het buitenland) , flesje water is altijd makkelijk ook als je zelf dorst heb en een rol ducttape is ook altijd erg handig.

En zorg dat in noodgevallen je reisverzekering of ANWB oid je komt helpen.

Link naar reactie

Leuke vraag, jammer dat Guido nog niet heeft gereageerd want dan zou je kofferbak al volzitten :lol:

Niet als je een z4 hebt hoor :rolleyes:

Maar een rol ducttape en flesje water (vooral om een kleine kortsluiting te blussen, dat doe je liever met water dan met een poederblusser....trust me) zijn de 1e benodigdheden.

Goed, ik neem een gereedschapskoffer en een klein koffertje met krik, bandencompressortje, busje wd40 en wat losse bouten/schroeven mee... (dus kleine 2 koffertjes bij elkaar).

Maar een z3 heeft volgens mij een thuiskomertje, dus heb je ook een krik en een wielmoersleutel. Dan heb je eventuele bandenpech (1 van de grootste veroorzakers van pech waardoor je ook daadwerkelijk langs de kant van de weg strandt) al gepareerd.

Wat wel aan te raden is, is voordat je op vakantie gaat al je wielbouten even los haalt (met een grote sleutel), en weer vastdraait op het juiste moment. Bouten kunnen in de loop der jaren heel vast gaan zitten, zodat je ze met dat kleine wielmoersleuteltje wat bij je pechkit zit met geen mogelijkheid loskrijgt....(dit komt heel vaak voor).

Ook handig: een BT obd2 lezertje (die zit in m'n koffer...) met een app op je smartphone. Maar dan moet je wel een obd2 plug hebben (alleen voor de latere z3's dus). Dan kan je wat storingen uitlezen cq resetten.

En natuurlijk een veiligheidsvestje en alcoholtester; in sommige landen verplicht ;)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

je kunt beter je bagage in de z mikken en lekker op vakantie gaan en gewoon weer terug rijden na afloop. :lol:

ik heb een anwb pasje mee en voor de rest lampjes en een bandenrepafuks setje wat olie koelvloeistof en karren maar

en natuurlijk het boordgereedschap

Link naar reactie

Wat wel aan te raden is, is voordat je op vakantie gaat al je wielbouten even los haalt (met een grote sleutel), en weer vastdraait op het juiste moment.

Jij haalt toch voor iedere rit je hele auto even uit elkaar Guido :sFun_whistle:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in