Ga naar inhoud

Lichten soms wel soms niet

ediels

Aanbevolen berichten

Hey folks,

Weet er iemand aan wat het probleem zou kunnen liggen?

Mijn lichten vooraan van mijn z'tje 1.8 van 97 branden soms wel en soms niet.

Als ze in de stand aan staan springen ze tijdens het rijden soms ook aan!

Het cassetje achter de trekknop heb ik er al uitgehaald en nagekeken, daar ligt het volgens mij niet aan. Aan de bedrading zit volgens mij ook niets los en de zekeringen zijn ook in orde.

Nu weet ik het ni meericon7.gif

Mocht er iemand nog een idee hebben?

THX

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goed advies; ik heb het probleem nog niet eerder gehoord. Geldt het zowel voor groot- als dimlicht? En de stadslichtlampjes?

Ik zou zeggen: pak het schema erbij en beginnen maar. Vergeet ook de aarding niet te controleren.

Die "af-en-toe storingen" zijn vaak lastig te vinden. Succes!

EDIT: ik heb het weleens aan één kant gehad. De gloeidraad is dan al gebroken, maar maakt door het gewiebel van de auto nog een keer contact en smelt weer vast. Niet lang daarna gaat het gegarandeerd weer mis en dan gaattie ook echt nooit meer aan. Maar ik neem aan dat het bij jou vaker aan en uit gaat, dus dan zal het wel wat anders wezen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

uit ervaring bij andere merken heb ik toch vaak dit soort problemen door de lichtschakelaar

soms gaat combi verlichting en achterlichten en koplampen soms niet en wel (afhankelijk van elkaar)

meestal inwendige contactjes ingebrand van de schakelaar moet eens wat prullen en tikken op de schakelaar dan wordt het snel duidelijk

kan natuurlijk ook altijd ergens anders zitten

weet wel niet of bmw er veel last van heeft

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Kwam er gisteravond achter dat ik hetzelfde probleem heb. Moest rijden op de mistlampen, maar na 1 of 2 kilometer sprong het dimlicht weer aan om vervolgens ook aan te blijven. Gemorrel aan de schakelaar had geen effect. Stadslicht en grootlicht functioneren normaal (mistlampen gelukkig ook). Ook de achterlichten branden gewoon. Vanmiddag weer hetzelfde gedoe. Zou mooi zijn als iemand een oplossing had.

Groet,

Harry

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 5 maanden later...

Bij mij bleek het verschijnsel te kunnen worden uitgelokt door aan het (groene) dimlcht relais in de zekeringkast onder de motorkap te morrelen. Het relais lijkt wat los te zitten. Wanneer mijn dimlicht niet werkte en ik zat aan het relais, ging (en bleef) het dimlicht branden. Stekkerverbinding reinigen bood geen oplossing. Ik heb een stukje rubber tussen de wand van de zekeringkast en het relais gedrukt, waardoor het relais "vast" komt te zitten. Daarna geen last meer gehad van het verschijnsel. Dit is natuurlijk een noodoplossing, maar aangezien het probleem zich niet meer voordoet, heb ik het maar zo gelaten.

Groet,

Harry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in