Ga naar inhoud

Raam sluiting coupe

peterzzzzzz

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Na het opolossen van mijn lekkage aan de bestuurderskant sluit het raam net iets te hoog waardoor het te strak in het rubber wordt gedrukt en de deur niet soepel opengaat omdat het raam haakt achter het rubber. Ik heb niets veranderd of uit elkaar gehad vn het raammechaniek... Tips?

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Allemaal,

Na het opolossen van mijn lekkage aan de bestuurderskant sluit het raam net iets te hoog waardoor het te strak in het rubber wordt gedrukt en de deur niet soepel opengaat omdat het raam haakt achter het rubber. Ik heb niets veranderd of uit elkaar gehad vn het raammechaniek... Tips?

Misschien heb je hier iets aan...je kunt het raammechanisme stellen...ik heb het nog nooit gedaan

Link TIS remove window

Topic hier staat iets meer over het afstellen vd ramen.

En........effe zoeken ramen+afstellen....leverd nog veel meer op om te lezen. :rolleyes:

Als dat niet lukt effe een krik tussen de bovenkant van de deur en het dak....dit is weer een nadeel van een QP...bij een cabrio buigt het dak vanzelf mee...of je zet het dak open past het altijd.

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Hoi Ad, bedankt, maar ik vindt hier helaas niets over afstelling... ik heb wel eens iets gelezen over afstellen door middel van het raam in een bepaalde positie zetten en dan de accu loskoppelen en weer aansluiten (een soort reset) maar hoe en of dat werkt weet ik niet... Ik heb tijdens het werken aan de deur wel de accu los gehad, wellicht dat er daardoor iets veranderd is aan de afstelling van het raam?

Het gaat dus om het laatste stukje sluiten nadat de deur dicht is gedaan. Het raam gaat dan net iets te ver naar boven...

Link naar reactie

Ik heb daar ook iets over gelezen maar kan het niet echt terug vinden, wel mechanische afstelling in volgende link.

Hier staat iets over het afstellen door iets met de sleutel te doen etc...zelf maar even in detail lezen

Laatste poging dan :

Afstellen zijraam

Grroeten

Ad

Link naar reactie
Misschien heb je hier iets aan...je kunt het raammechanisme stellen...ik heb het nog nooit gedaan

Link TIS remove window

Topic hier staat iets meer over het afstellen vd ramen.

En........effe zoeken ramen+afstellen....leverd nog veel meer op om te lezen. :rolleyes:

Als dat niet lukt effe een krik tussen de bovenkant van de deur en het dak....dit is weer een nadeel van een QP...bij een cabrio buigt het dak vanzelf mee...of je zet het dak open past het altijd.

Grroeten

Ad

Hey, die krik werkt perfect :schater: Maaruh, soms kan een telefoontje met de dealer ook verhelderend werken (als ze spraakzaam zijn, meestal niet zo...) Maar nu dus wel! Net met de chef gesproken: als de accu los is geweest kan het zijn (hoeft niet) dat de bovenste en onderste stand van het raam opnieuw 'ingeleerd' moeten worden!

Dat gaat zo: raam sluiten - raam openen en knop vasthouden tot het helemaal open is en in de onderste stand 5 seconden vasthouden - knop loslaten en nogmaals kort indrukken - raam sluiten en in de bovenste stand knop weer 5 seconden vasthouden - knop loslaten en nogmaals kort indrukken, klaar! Joepie! :unsure: Weet niet of dit nieuws is voor iemand, maar lijkt mij een handige 'how to'!

Link naar reactie
Dat gaat zo: raam sluiten - raam openen en knop vasthouden tot het helemaal open is en in de onderste stand 5 seconden vasthouden - knop loslaten en nogmaals kort indrukken - raam sluiten en in de bovenste stand knop weer 5 seconden vasthouden - knop loslaten en nogmaals kort indrukken, klaar! Joepie! :wave: Weet niet of dit nieuws is voor iemand, maar lijkt mij een handige 'how to'!

Hoi Peter,

Effe geprobeerd cabrio's zijn hardleers...... zie bewijs:

37731045.png

Andere kant ook nog even inleren....zit je wel lekker uit de wind. :schater: ga morgen eens even proberen "bovenste stand knop weer 10 seconden vasthouden "

Groeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in