Ga naar inhoud

Grote VOC Tocht - Zondag 5 september


PNA

Aanbevolen berichten

Jongens, bedankt voor de mooie rit en natuurlijk het daarbij bestelde mooie weer. Het was voor ons de 1e rit met het Z3 forum en wij hebben een hele fijne en gezellige dag gehad, zeker voor herhaling vatbaar.

----------------------

vocrit050920109.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jongens, bedankt voor de mooie rit en natuurlijk het daarbij bestelde mooie weer. Het was voor ons de 1e rit met het Z3 forum en wij hebben een hele fijne en gezellige dag gehad, zeker voor herhaling vatbaar.

En hier een echo van een andere'eerste rit-deelnemer'... Goed georganiseerd, mooie route, leuke mensen, schitterend weer. Kon moeilijk beter!

4961250052_aef50cc3c0.jpg

Ik gooi de komende dagen een set foto's online, maar heb nog een paar dagen nodig om ze 'op te poetsen' en nummerbordjes te verwijderen.

Als dat zover is laat ik hier een link achter naar Flickr, waar de bestanden staan. Dan kunnen de liefhebbers (o.a. de zwarte Z3M en Vliegende Hollander, die achter ons reden) de bestanden in printkwaliteit downloaden.

Link naar reactie

Wij, Zonderzzzz en ik, hebben enorm genoten van de rit van vandaag, hulde aan de organisatie!! Ben is de foto's aan het uitzoeken en zal her en der wat plaatsen.

Nogmaals bedankt voor de gezellige dag :thumbup:

Link naar reactie

Ook wij willen bij deze alle mensen bedanken die een bijdrage hebben geleverd aan deze organisatie van een fantastische VOC Toertocht.

Het viel niet mee 32 auto's bij elkaar te houden tussen al het andere verkeer als auto's, fietsers, brommers, motoren, wandelaars en dan nog al die rare rode verkeerslichten. En natuurlijk een paar spelbrekers al wegomleggingen. :wub:

Mede door het weer, uitzicht, fotomomenten, gezelligheid en al die BMW Zzzzzz kon het niet meer stuk. :thumbup:

Ik zeg tot de volgende keer maar weer, misschien dat die eenzame BMW Z8 dan ook mee wil doen :ok: , wat een auto, heb ik weer iets om voor te gaan sparen :schater:

Groetjes, Ferry & Marianne

Link naar reactie

Wij hebben het vandaag erg naar de zin gehad, en alles was tot in de ...... verzorgd.

Na zo'n prachtige dag en eerste toerrit weten we 1 ding zeker, het zal zeker niet onze laatste toerrit zijn :thumbup:

Nogmaals bedankt,

Tom en Anja :wub:

Link naar reactie

Mensen,

Schijnbaar hebben sommige forumleden iets van een heftige reactie mijnerzijds ervaren.

Mijn excuses voor al diegene (muv van onderstaande bij naam genoemde personen) die zich in hun/haar gevoel aangetast hebben gevoeld c.q. gekwetst zijn.

Edoch, e.e.a. komt voort uit het ogenschijnlijk onfatsoenlijk gedrag van sommige mede forumleden, die denken dat je zomaar kunt afzeggen en anderen voor de door hen aangegane verplichtingen kunnen laten opdraaien. En mijn persoonlijke frustratie daarover.

Cadence en Moozz, komen niet opdraven, laten de organisatie met de gebakken peren zitten, maar hadden dan nog het idee om nog even iets te mailen, maar ik zal jullie vertellen het kan nog gekker de heren en dames van Crusader en Benderocks, laten gewoon helemaal niks van zich horen. Ogenschijnlijk hebben zij helemaal lak aan elke vorm van normaal met elkaar omgaan.

Kortom voor alle organisatoren van andere en nog komende ritten, Cadence, Moozz, Benderocks en Crusader mogen wat betreft de Verenigde Oostindische Compagnie op de zwarte lijst, tot het moment waarop zij aan de hen aangegane verplichtingen hebben voldaan. Ik roep hen dan ook op via een PM contact te leggen en zaken recht te trekken. Tevens verzoek ik de admins hierbij de ip adressen van deze lui in de gaten te houden en even een melding te doen als zij onder andere namen opduiken en zich aanmelden voor andere evenementen.

Dan over de rit van vandaag, wij van de VOC hebben ondanks een valse start, (C,M,B,C) een geweldige dag beleefd, met fantastisch weer, een hele hoop gezellige, leuke mensen en heerlijk gegeten. Kortom allemaal bedankt voor het mede slagen van deze dag en alle eerste keer deelnemers die ik heb gesproken, het was leuk en graag tot een volgende keer.

Graag zien wij een hele hoop mooie foto's langs komen, heb zelf vrijwel niets geschoten vandaag, te druk met regelen.

Kortom VOC 1 was een succes en laten we afspreken, tot bij de VOC 2

Link naar reactie

05092010426.jpg

PICT0151.jpg

05092010427.jpg

05092010431.jpg

Ook wij hebben een fantastische dag gehad. Hulde voor de organisatie. Alles was perfect geregeld, en het eten was uitstekend.

Jurgen & Marjan

PS1: Weet iemand waar kan ik de schade aan de bodem kan claimen? Gemeente Edam? :wub:

PS2: Ik sluit me helemaal aan bij het bovenstaande bericht van André. Laat die gasten lekker lid worden van het Opel Manta forum! :thumbup:

Link naar reactie

Mooi dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad!! :thumbup: B)

Voor wat de mensen die zich op hebben gegeven maar niet op kwamen dagen betreft kan ik de organisatoren alleen maar aanraden om deelnemers van te voren geld over te laten maken, hebben we bij de Limborit III ook gedaan.

Op die manier is meteen duidelijk dat er "commitment" aangegaan wordt en als er last minute cancellations (of idd nog erger: no shows) komen, heb je in ieder geval de centen al en kun je als organisatie wel gewoon de bedragen afrekenen waarvoor je gereserveerd had bij de verschillende cateringstops.

Link naar reactie

Hallo Ztjes,

We zijn weer thuis en zitten nu achter een heerlijk glas wijn de foto's van vandaag te bekijken, nou kort maar krachtig SUPERDAG gehad. :m: :banaan: B)

André, Patricia, Harrie en Margreet ontzettend bedankt voor de fijne dag en zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar ( wel de rit graag iets korter en wat meer stops inplannen dan, het Beere vrouwtje had wel ontzettend last van haar rug na 500 Km op een dag) :thumbup:

Groetjes,

Theo en Leidy

Link naar reactie
  • Administrator
Schijnbaar hebben sommige forumleden iets van een heftige reactie mijnerzijds ervaren.

Mijn excuses voor al diegene (muv van onderstaande bij naam genoemde personen) die zich in hun/haar gevoel aangetast hebben gevoeld c.q. gekwetst zijn.

Hier wil ik graag even op reageren...

Ook wij hebben ons vanochtend verbaasd en tot aan Utrecht geërgerd over jouw reactie m.b.t. genoemde personen. Sterker, ik heb een aantal keren op het punt gestaan om te draaien (combinatie ergenis en Richelle die niet goed in orde is)... Ik snap best je frustratie, maar hoe kun je iemand, zonder enig besef van waarom hij/zij te laat uit Engeland terug is of iemand die z'n best doet om beter te worden en mee te kunnen rijden, zo afbranden? Misschien had Moozz wel familieomstandigheden of werkomstandigheden die hij/zij liever niet met ons deelt en had hij alleen even tijd om snel een berichtje te plaatsen en later bij terugkomst met jullie persoonlijk contact opgenomen om e.e.a. te regelen (overigens vind ik vrijdagavond niet eens zo gek laat om nog te wijzigen bij de catering), idem voor Cadence? Besef goed dat beide personen vrij nieuw zijn op het forum en nog niet bekend zijn met het fenomeen Forumrit. Misschien hadden Benderrocks en Crusader (die zich min of meer OVB had aangemeld, zie ik net, of hij moet je een PB hebben gestuurd met definitieve aanmelding...) ook wel een goede reden maar door een fout van jullie kant, het niet vermelden van een mobielnummer in dit topic (althans, ik kon niets vinden...), jullie niet op de hoogte kunnen brengen vanochtend? Had de personen even een PB gestuurd met een normale inhoud in de trant van: "goh, vervelend, maar besef dat wij kosten hebben moeten maken etc. etc. en hoe gaan we dit eventueel oplossen". Ook dat is een vorm van normaal met elkaar omgaan... Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen.

Nog meer erger ik mij aan het feit dat je ze gelijk aan de schandpaal nagelt door ze op een zwarte lijst te willen zetten. Had vooraf ingecalculeerd dat er wel eens iemand op het laatste moment kan afmelden om wat voor reden dan ook en bespreek dit soort dingen met de catering en hou een slag om de arm of verwerk dit in de te betalen bijdrage zodat je enigzins qua kosten gedekt bent. Ik zeg dit uit ervaring aangezien er op de ochtend van de door ons georganiseerde zomerrit iemand zich telefonisch ziek meldde en dat er iemand ook niet kwam opdagen, die zich wel op tijd bleek te hebben afgemeld, echter per abuis in een ander forumtopic. Je wekt nu alleen maar nog meer frustratie op bij desbetreffende personen en ik kan me heel goed indenken dat ze enige vorm van compensatie nu al helemaal niet meer wensen te verlenen.

Voor de volgende keer mijn advies: calculeer zoiets in of neem eventueel je verlies of vraag, zoals RvE al aangaf, betaling vooraf maar ga mensen niet neer sabelen zoals nu.

Ondanks de vele omleidingen (check de route nog een dag van te voren en informeer lokaal of er activiteiten zijn) maar dankzij een uitstekende lunch, het prachtige weer en de "always Big-smile" van Arno en de gezelligheid van de medeforummers hebben we wel een leuke dag gehad.

Zie bovenstaande als positieve feedback voor een volgende rit, zoals wij ook onze leermomenten hadden tijdens onze zomerrit en volgend jaar staat er een uitstekende VOC2 rit op het programma.

Rob & Richelle

PS1. De reden dat ik dit niet in een PB stuur is dat hier al een discussie over gaande is en ik hier graag onze mening aan toevoeg.

PS2. Foto's volgen

Link naar reactie
Hier wil ik graag even op reageren...

Ook wij hebben ons vanochtend verbaasd en tot aan Utrecht geërgerd over jouw reactie m.b.t. genoemde personen. Sterker, ik heb een aantal keren op het punt gestaan om te draaien ....bla,bla,bla

Kort en krachtig....

Beste stuurlui staan aan wal....... :thumbup:

Link naar reactie
Beste stuurlui staan aan wal....... :thumbup:

In dit geval heeft de gequote stuurlui wel ervaring in het organiseren van een rit en dus wel recht van spreken.

BMW-Z-CSi en RvE geven zeker goede tips. Ikzelf heb ook een hele grote rit georganiseerd (die op veler verzoek volgend jaar weer mogelijk een vervolg gaat krijgen) en kan me alleen maar bij hun opmerkingen aansluiten.

Link naar reactie

Dank aan de organisatie :thumbup: Een perfecte dag in het mooie Noord Holland.

Ik bemerk zelf, ook bij onze club, dat mensen in toenemende mate uitgaan van de vrijblijvendheid bij de inschrijving voor een tourrit.

Ze beseffen echter niet dat ze de organisatie, in ons geval de club, op laten draaien voor de kosten (en moeite) die voor hen gemaakt worden.

Zo iets loopt al snel in de honderden euro's.

Neem het fatsoen om tijdig af te melden of neem anders je verantwoordelijkheid.

Link naar reactie
Hier wil ik graag even op reageren......................................................................................

.................................................................................................

.................................................................................................

en volgend jaar staat er een uitstekende VOC2 rit op het programma!

Rob & Richelle

Hoi Rob,

Wat mij betreft is dit mijn laatste reactie m.b.t. dit onderwerp en is het hoofdstuk gesloten met uitzondering voor de met naam en toenaam genoemde personen, ingeval zij zich bij mij melden en een goed verhaal hebben, alsmede de openstaande rekening vereffenen, zal ik diep door het stof kruipen en ook aan hen mijn nederige excuses voor mijn brute behandeling aanbieden. Moozz, Cadence, Benderocks en Crusader ik daag jullie uit (stuur mij een pb'tje met je verhaal) en laat mij (openbaar) door het stof kruipen.

Dan nog even een inhoudelijke reactie, jammer dat je gisteren niet even je gevoel van de hele heen weg hebt besproken, ik was beschikbaar. Tips en tricks over hoe zaken te organiseren, zijn altijd welkom, maar ook daarover had een gesprekje je helderheid gegeven. Je hebt gelijk rij de route nog eens een dag van te voren om zaken te checken, lijkt heel handig, echter zelfs als je dit doet blijkt in de praktijk dat het de volgende dag iets anders kan zijn (Hoorn), ongelukken op de route laten zich verder niet voorspellen. En, ja Kermis in Onderdijk hebben we gemist in de planning, maar de detour daarvan was minimaal (1x links, 2x rechts).

Waren dit de vele omleidingen waar je over spreekt??? Drie zoals je ziet hierboven (2 niet te vermijden, 1 mis rekeningetje) op 200 km, of heb ik er nog een paar gemist?

Indien de last minute afmelders en no-shows mensen zouden zijn die zich niet openbaar willen/kunnen verantwoorden zoals je suggereert en de omstandigheden niet willen/kunnen/durven melden op het forum en zij net allleen even een seconde konden vinden om iets te typen op dit forum, dan denk ik dat het net zo snel is even een PBtje te tikken en daar iets meer te vertellen. Familie omstandigeheden melden is een kleine moeite en geeft vanzelfsprekend direct een hoop begrip. Mensen die goed hun best doen beter te worden, alle hulde maar had dan even al was het maar 1 dag van te voren even via een pb of forum een berichtje gegeven dan hadden we vast een mouw er aan kunnen passen. Ten aanzien van de niet opdagers kan ik echt geen begrip voor opbrengen en ook geen manier vinden op het recht te praten hoe creatief ik dan ook probeer te zijn, jouw aanname over Crusader die onder voorbehoud aangemeld heeft klopt hij/zij had een PB gestuurd definitieve aanmelding. Schijnbaar wist hij/zij toen ook de weg te vinden.

Ik wil ze niet op een zwartelijst zetten, ik heb aangegeven dat wat betreft de VOC zij op een zwartelijst staan! En ik maak mijn collega organisatoren graag attent op opmerkelijke gebeurtenissen.

Verdere adviezen dankjewel , we nemen ze mee in de evaluatie van de VOC 1 en voorbereidingen van de VOC 2 welke staat ingepland.

Overigens Tof dat jullie er waren, ondanks het niet geheel lekker zijn van Richelle. Bedankt ook voor het vertrouwen in de volgende VOC rit, we gaan hem samen beleven.

Verder nogmaals ik vond het een fantastische dag, mensen die er waren erg leuk allemaal, jammer dat ik niet iedereen heb gesproken ;-), geweldig weer en natuurlijk bedankt allemaal(gisteren en hier op het forum) voor de goede tips en adviezen voor de organisatie van de VOC 2, wij nemen deze graag mee (al doende leert men).

Ook bedankt voor de vele positieve reacties hier op het forum en in mijn privebox.

Graag zien we een vele mooie foto's hier langs komen.

P.S nogmaals de discussie over zwartelijsten, no-shows, etcetera is wat mij betreft hierbij gesloten, ik werk wel een dagje over om de boel weer recht te trekken :-)

Mocht iemand zich nog genoodzaakt voelen toch iets te roepen, dan graag in de PB vorm, naar wie je dit wilt melden.

Groetjes en tot de volgende .........

Link naar reactie

Van mijn kant wil ik in ieder geval ook nog even melden, dat het volgens mij toch wel een leuke dag is geweest, waarbij we in sommige gevallen de zaken anders moeten doen, maar soms het ook echt niet anders kan. Je wil echt niet weten wat we de laatste week er nog uitgehaald hebben voor wat betreft triatlons, kermissen, ringsteken etc. Volgens mij wilde iedereen op 5 september iets organiseren. Jullie allemaal bedankt voor jullie leuke berichten en attenties (Nadia en Edwin) Ik vond dat ook erg hartverwarmend en ook de nieuwe mensen die mee waren en zeiden, "volgende keer weer", vond ik mooi. Daar doen we het voor!

Wat ik geleerd heb is in ieder geval:

1. Inderdaad van te voren afrekenen. Dan blijf je in control .Ik snap absoluut de frustratie. Ik had die zelf ook.

2. We hebben scherpe afspraken moeten maken met de cateraars om dit voor deze prijs te regelen. Dat hield in dat we het hebben gedaan zoals we dat hebben gedaan.

3. De rit kan wellicht wat korter. Ik snap dat mensen die al 150 km hebben gereden en dan nog eens

weer 200 en dan weer naar huis, het wat veel van het goede vonden. Al is de Z3 nog zo goed om in te zitten :schater:

4. Voor ons was het de eerste keer dat we dit deden. en je wil ook niet weten hoeveel telefoontjes we hebben gepleegd en sites we hebben bekeken. Ik woon in Hoorn en nergens stond bijv. dat er een kunstmarkt zou zijn die dag. Als iemand tips heeft om dit zo uitgebreid mogelijk te doen een volgende keer , dan houden we ons aanbevolen. We hebben een aantal keren de route gereden en nergens was iets aangeplakt of zo. Er was ook nog een ongeluk en ja, dan houdt echt alles op!

Ik hoop dat iedereen de volgende keer weer meedoet. Ik heb er van genoten, ondanks de paniek als we weer 10 auto's waren "verloren" B) Tot de volgende keer en bedankt voor jullie enthousiasme en opbouwende kritiek.

Groeten

Harrie

P.s. Ja de schade die iemand had van een drempel, dat is toch echt eigen risico. Ook hier proberen we de volgende keer de hoogte na te meten van de verkeersdrempels :thumbup:

Link naar reactie
Ook wij hebben een fantastische dag gehad. Hulde voor de organisatie. Alles was perfect geregeld, en het eten was uitstekend.

Jurgen & Marjan

PS1: Weet iemand waar kan ik de schade aan de bodem kan claimen? Gemeente Edam?

Jurgen,

Dit jaar kunnen we er niets meer aan doen maar zullen wij samen bij een volgende route gewoon een dag van te voren persoonlijk alle drempels slechten.

Hierbij dan ook een oproep aan alle forumleden, hebben jullie nog ergens een drilboor en compressor liggen? (Floor?).

En als je dan toch aan het zoeken bent, dranghekken kijk daar ook even naar, maken we onze eigen afzettingen, weten we tenminste van te voren waar ze staan.

Link naar reactie

Boelens verhuur van allerhande gereedschappen en dranghekken en mobile toiletten :thumbup: En laat je niet uit het veld slaan ,zo te lezen hebben jullie een prachtig evenement op touw gezet B)

Het was ons te ver zoals je zelf al aangeeft ,Het zou voor ons een kleine 600 km geweest zijn :m:

Link naar reactie
Dit jaar kunnen we er niets meer aan doen maar zullen wij samen bij een volgende route gewoon een dag van te voren persoonlijk alle drempels slechten.

Het was maar een geintje. uiteraard op eigen risico. Wie mooi wil zijn schaaft zijn reet!

Nogmaals bedankt voor een superdag in mijn achtertuin! :thumbup:

Jurgen

Link naar reactie
Hierbij dan ook een oproep aan alle forumleden, hebben jullie nog ergens een drilboor en compressor liggen? (Floor?).

André,

Ik neem deze de volgende keer wel mee:

110920091252672824t376s001_p_0.jpg

Past in de kofferbak (of op bagagerek, maakt nóg meer indruk) en je hebt géén compressor nodig B)

Ook handig bij té strakke inparkeerders... Deze 'tractorbestuurder' :thumbup: zorgde dat wegrijden van het Kopje voor ons een leuke gymnastiekoefening werd:

4962936921_23b1a84369.jpg

Link naar reactie
  • Administrator
Ook handig bij té strakke inparkeerders... Deze 'tractorbestuurder' :thumbup: zorgde dat wegrijden van het Kopje voor ons een leuke gymnastiekoefening werd:

4962936921_23b1a84369.jpg

Al gekeken hoe hij zelf uit z'n auto is gekropen zonder evt schade achter te laten?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.