Ga naar inhoud

Autonieuws : BMW M1


Davids Z3

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

340pk..... <_< jammer nou ja andere IC en een zak chips over chips gesproken 1500kg :blink: het is toch een beetje een kleuter met obesitas. Er wordt al wel volop gespeculeerd over een CSL/hardcore versie met kooi 400pk en zonder achterbank :thumbup: zou ik hem willen jaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh :smart: :wub::thumbup:

heerlijk die :m: arketing

(zoekt hamer mept spaarpot stuk kut....een grote stofwolk)

Link naar reactie

Goede marketing ok, maar je moet ze meegeven dat ze hiermee toch een beetje terug richting E30 :wub: 3 gaan.

Deze zal ook een dikke 100pk meer hebben dan die toenmalige :thumbup: 3's, dus dan compenseert eea. :thumbup:

Ik kijk er alvast naar uit, maar lees hier en daar dat er enkel een beperkte oplage zal gemaakt worden, maw. een nieuw geval zoals de <_< 3 GTS... :smart:

Link naar reactie

Vind het een mooie bak. Grappig kenteken ook!

Die 400PK lijkt mij niet zo heel moeilijk te bereiken met dat blok en het verwijderen van een achterbank moet ook wel lukken. Dus een CSL zou wel iets meer moeten gaan bieden hoop ik.

Al is het alleen maar een set nieuwe lichtgewicht velgen en een carbon dak!

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

fa0a38a4.jpg

888fa4a6.jpg

67f52d87.jpg

616d5e9e.jpg

BMW plaagde ons al lange tijd met de M Coupé, het heftige slotakkoord voor de huidige generatie. We mochten zelfs al een keer rijden met een gecamoufleerde auto. Nu heeft BMW dan eindelijk het doek officieel van de auto getrokken.

De grote vraag is natuurlijk: wat kan-ie? Onder de kap treffen we –zoals we al verwachtten- een 3,0-liter TwinPower turbomotor met directe inspuiting aan. Het maximumvermogen is 340 pk. Het maximumkoppel bedraagt 450 Nm, met de overboostfunctie is dit tijdelijk zelfs 500 Nm. De BMW weegt –mede dankzij het gebruik van aluminium voor de voor- en achteras- 1.495 kilogram, wat een gewichts-/pk-verhouding van 4,4 kilogram per pk betekent.

De 1-serie M Coupé sprint in 4,9 seconden naar 100 km/h. De sprint naar 200 kilometer per uur kost 17,3 seconden. De topsnelheid is uiteraard begrensd op 250 km/h. Mocht u er interesse in hebben: de sterkste 1-serie heeft een gemiddeld verbruik van 9,6 liter per 100 kilometer en stoot per kilometer 226 gram CO2 uit.

De 1-serie M Coupé heeft standaard de beschikking over een handgeschakelde zesbak en de kracht gaat uiteraard naar de achterwielen. De M-divisie heeft flink werk gemaakt van de topversie: we noteren een M-differentieel, grotere remmen, en stabiliteitscontrole inclusief de M Dynamic Mode (MDM). Binnenin onderscheidt de auto zich door sierpanelen van exclusieve materialen, alcantara bekleding voor de cockpit en lederen sportstoelen met oranje stiksels.

Air Curtains

De snelste 1-serie ooit is 4,38 meter lang en 1,42 meter hoog. Daarmee is de M-versie de kortste en de laagste van alle 1-series. De auto is 1,80 meter breed, wat 55 millimeter breder dan de 135i is. Dat verschil is het gevolg van de grotere spoorbreedte waar BMW’s M-divisie voor gekozen heeft.

Aan de voorkant valt de nieuwe voorbumper met drie luchtinlaten op. BMW gebruikt zogenaamde ‘Air Curtains’, een primeur voor productieauto’s. De luchtinlaten leiden de lucht langs de wielen, waardoor bij hoge snelheid een ‘luchtgordijn’ bij de wielen ontstaat. Dat beperkt de turbulentie bij de wielen. In het kader van de aerodynamica heeft de 1-serie M Coupé ook andere buitenspiegels (vergelijkbaar met die van de M3) en een spoilerlip achter.

De auto onderscheidt zich verder met ultralichte 19-inch M-wielen die lijken op die van de E46 M3 CSL. De beschikbare lakkleuren zijn Alpine White, Sapphire Black en Valencia Orange. Die laatste kleur is alleen op de 1-serie M Coupé te krijgen. De snelheidsmeter loopt in deze versie door tot 300 km/h.

De BMW 1-serie M Coupé laat nog wel even op zich wachten. De auto staat in mei 2011 bij de dealers. Z’n aartsrivaal is rond die tijd ook net op de markt: de Audi RS3, ook een uitzwaai-editie met 340 pk. Toch zijn er ook duidelijke verschillen: de Audi heeft vijf portieren, vijf cilinders, vierwielaandrijving en een automatische transmissie. De RS3 kost 68.900 euro, de prijs van de BMW 1-serie M Coupé is nog niet bekend.

Bron = autoweek

Link naar reactie

Wat een plaatje, alleen de achterzijde wat rommelig, misschien gewoon aan wennen.

Op de foto met de e30 zie je goed hoe vol deze 1 is :groupwave:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.