Ga naar inhoud

Spontane complimenten


Teun

Aanbevolen berichten

Op vakantie in Italië met de Z4 weer een leuk compliment gehad. Auto staat voor de tent, ik zit voor de tent van een biertje te genieten, stort er ineens een speelgoedvliegtuig 1cm voor mijn auto ter aarde. De toegesnelde kinderen allemaal roepen: Ooohhhhhhh, bijna op de duurste auto van de camping!!!

Link naar reactie
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zo zie je maar weer. Met een z4 hoor je gewoon NIET op een camping te staan.

Mee eens :schater:

Tijdens onze Alpentour hadden we in Bolzano een overnachting in een hotel annex camping (vanachter in de tuin ergens).

We mochten daar de Qp's ergens tussen parkeren, uiteindelijk opteerden we om ze toch maar op de busparking te zetten omdat we het af en aan gerij van die mobilehomes enzo niet betrouwden...

Link naar reactie
  • Administrator
waar een handjevol kinderen met de auto mee opliep, en een paar keer 'bella macchina' naar ons riep.

Italianen en auto's...

[beetje offtopic]

Ik ben ooit eens met een Opel Speedster (poormans Lotus) naar Italië geweest en heb daar de meest idiote dingen meegemaakt:

a.) een stel idioten in een Fiat Uno die haast in mijn uitlaat kropen om te kunnen zien welke auto er voor hun reed

b.) 's avonds op de lokale boulevard voor een populair café gewoon klemgezet worden door een mensenmassa die even daarvoor iedere andere auto doorlieten en vervolgens bij mij naar binnen hingen te kwijlen om maar niets te missen van de Opel die in niets leek op de Astra's waar ze zelf in rondreden

c.) Oom Agent die mij om 4.30u 's nachts staande hield en meer geïnteresseerd was in de Opel dan in mijn papieren en echt ALLES wilde zien (motor, kofferruimte, interieur etc. etc.), hij keek nog net niet in het zekeringenkastje

[/beetje offtopic]

Bovenstaande met de Z3 nog niet meegemaakt, wel een Duitser die hoofdschuddend naar mijn zomersloffen stond te kijken in Winterberg terwijl er die nacht 30cm verse sneeuw was gevallen... :birthday:

Link naar reactie

Afgelopen zaterdag, zonnig weertje, uurtje of 7 in de avond, stonden geparkeerd langs de boulevard van zandvoort op 3 meter van de wagen op een bankje van de zonsondergang te genieten. Natuurlijk de nodige blikken naar de Z4 die met open kap daar stond. Dan komt er een familie langs, moeder, tante, zoon ( jaar of 16 ) en dochter ( jaar of 14 ). Bleven vol bewondering staan, zoonlief begon met zijn mobiele telefoon meteen foto's te maken van alle kanten.

Dus ik sta op en zeg tegen die knaap " Als ik de wagen nu van het alarm haal en jij gaat achter het stuur zitten en je zus maakt dan foto's van jouw zittend in de wagen, wat vind je daar van? "

Die bink kreeg meteen vuur rode wangen van spanning en zei "Meent u dat echt??? ".

Zo gezegd zo gedaan, hij, super voorzichtig gaan zitten achter het stuur, doodsbang dat hij wat zou beschadigen. Zus lief begon meteen foto's te maken.

Ik riep nog, "wel even stoer kijken en je linker arm op de deur leggen en met je andere arm het stuur pakken".

Die grijns op zijn gezicht werd met de seconde groter, er kon bijna een ouderwetse langspeelplaat in ( voor de generatiekloof... dat is een soort grote cd )

Het was geweldig om te zien dat je met een kleine gunst iemand de dag van zijn leven kan geven. :birthday:

Link naar reactie
uiteindelijk opteerden we om ze toch maar op de busparking te zetten...

....om vervolgens 's morgens grote kans op rolatorshade op onze Ztjes te lopen :birthday:

IMG_2806.JPG

Link naar reactie
  • Administrator
....om vervolgens 's morgens grote kans op rolatorshade op onze Ztjes te lopen :birthday:

Wees blij dat ze de bloempotten niet van 't balkon hebben gestoten! :schater:

Link naar reactie
Ik ben ooit eens met een Opel Speedster (poormans Lotus) naar Italië geweest en heb daar de meest idiote dingen meegemaakt:

Mwah, niet zo heel erg "poor man's" volgens mij... Heb reviews gelezen waarin-ie -op de Opel-badges na- beter wordt beoordeeld dan z'n Lotus-broertjes. Kan me voorstellen dat je met die buikschuiver veel bekijks trok!

Toen later in de vakantie Ome ANWB met onze kofferbak bezig was, kwamen de Duitse vakantieburen meekijken, en zoonlief-van-net-niet-18 was op slag verliefd toen de motorkap openging. Je zou verwachten dat een Heimat-bewoner wel wat meer gewend was. :birthday:

En dan ook maar even [offtopic]

Jaren terug met onze helaas-te-vroeg-aan-algehele-verroesting-overleden Volvo 480 turbo door oost-Europa (Tsjechië, Polen, Slowakije) getoerd. Één keer de koplampen in- en uitklappen, en je had de integrale dorpsjeugd kwijlend achter je aan... Dwars door het centrum van Praag gecrossed met een eveneens zwarte 480 met lokale platen naast ons, uniek! :holiday:

Hoogtepunt met die roestbak auto was wegrijden bij een dorpskruispunt ergens in het Gooi en een jongetje van een jaar of 6 tegen z'n vader horen zeggen: "Kijk, een sportwagen!"... En dat met een autotechnisch monster van Frankenstein (veel Volvo, beetje Renault, klein beetje Lotus, héél klein beetje Porsche, en héééél slecht functionerende elektronica) van ruim 15 jaar oud. Those where the days! [/offtopic]

Link naar reactie
  • Administrator
Mwah, niet zo heel erg "poor man's" volgens mij... Heb reviews gelezen waarin-ie -op de Opel-badges na- beter wordt beoordeeld dan z'n Lotus-broertjes. Kan me voorstellen dat je met die buikschuiver veel bekijks trok!

Klopt, is echt een formidabele auto om mee te rijden, hij was destijds wel goedkoper dan een Lotus. Als 't ding een wat grotere bagageruimte had gehad was het zeker een alternatief voor de ZZZ geweest :newblush:. Is alweer 8 jaar geleden dit jaar... pfff wat vliegt de tijd!

194446939_6_NOF9.jpeg

Het monster :thumbup:

Die Speedster is overigens mede de aanleiding geweest om een Z3 te kopen. Het jaar daarop was die namelijk niet meer beschikbaar en ik had geen zin om met mijn Opel Vectra SW Diesel naar Italië te rijden, zeker niet als je een cabrio gewend bent het jaar daarvoor. 2 weken voor mijn vakantie (die al gepland stond) de Z3 gekocht en met 1 dag vertraging (met dank aan RDW) in de Z3 naar het Zuiden gezoeft :newblush:.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.