Ga naar inhoud

iPhone tip...


bridders

Aanbevolen berichten

Ach ... weetje ... Apple an-sich is niets mis mee, meer het gehype er omheen

Rondom Apple spullen hangt inderdaad een mythische sfeer. Zelfs een van verafgoding en blind vertrouwen. Dat staat mij ook wel tegen.

Veel media gaan hier ook in mee. Het Apple tijdschrift iCreate heb ik ooit 1 keer gekocht, maar om de continu verheerlijking van Apple niet nog een keer gekocht. Er zijn ook Apple websites die niet op een normale manier over Apple producten kunnen schrijven.

Toch heb ik een aantal maanden na aanschaf van mijn iPhone 3G (in 2008) een Macbook gekocht. Die is inmiddels vervangen door een Macbook Pro, met wat meer pixels en geheugen. Het zijn gewoon erg fijne computers, waarbij je je op een of andere manier bijna nooit aan ergert, het ding werkt gewoon. Is het beter dan een Windows7/Vista PC? Ja, ik denk van wel, maar ik ben geen "Jehova's getuige" die iedereen nu opeens van het Apple geloof wil overtuigen.

wie gaat er voor een Apple centre liggen zodat hij als eerste een iPad kan kopen? Serieus?

uh...Mark :kisstogether:

Link naar reactie
Rondom Apple spullen hangt inderdaad een mythische sfeer. Zelfs een van verafgoding en blind vertrouwen. Dat staat mij ook wel tegen.

Veel media gaan hier ook in mee. Het Apple tijdschrift iCreate heb ik ooit 1 keer gekocht, maar om de continu verheerlijking van Apple niet nog een keer gekocht. Er zijn ook Apple websites die niet op een normale manier over Apple producten kunnen schrijven.

Toch heb ik een aantal maanden na aanschaf van mijn iPhone 3G (in 2008) een Macbook gekocht. Die is inmiddels vervangen door een Macbook Pro, met wat meer pixels en geheugen. Het zijn gewoon erg fijne computers, waarbij je je op een of andere manier bijna nooit aan ergert, het ding werkt gewoon. Is het beter dan een Windows7/Vista PC? Ja, ik denk van wel, maar ik ben geen "Jehova's getuige" die iedereen nu opeens van het Apple geloof wil overtuigen.

uh...Mark :kisstogether:

Kijk wij kunnen praten :thumbup:

En @ Mark, ach ik heb er geen last van :thumbup: Maar voor mij hoeft het niet haha

Link naar reactie

Ik ben zelf langzaam overstapt op spulletjes van Apple, iets wat ik 2 a 3 jaar geleden nooit gedacht zou hebben als Windows-man (ook beroepsmatig). Maar sinds de iPhone ben ik om een aantal redenen Apple's producten gaan waarderen. Om te beginnen de design van de producten en niet te vergeten de verpakkingen. Je zal wel denken... verpakking, who cares? Maar bij het uitpakken van je (te dure, ik geef het grif toe) Apple product wekt het een vertrouwen dat het met zorg is gemaakt. Ten tweede, het ding werkt altijd. Geen geklooi met drivers, haperende interface, traag, blue screens, zelf prutsen om het weer werkend te krijgen etc etc. Macbook afsluiten? Welnee, al in geen maanden meer gedaan. Gewoon dekseltje dicht en het valt in de slaapstand. Dekstelje weer open en binnen letterlijk 2 seconden zit ik weer te werken. Als laatste de randapparatuur sluit naadloos aan op de overige producten. Airport Express, Time Capsule etc etc ... aanzetten en werken. Oh ja... ook voor Windows! Daar kan menig producent van randapparatuur nog wat van leren. Tot zover de techniek.

Apple als bedrijf is ook wel interessant. Jarenlang de underdog geweest in PC land. Quotes als "Is alleen interessant voor DTP'ers of muziekindustrie" en "Je kan er geen fatsoenlijke toepassingen voor krijgen" (eehh.. bedoelt men dan illegale kopiën? :unsure: ) was het eerste wat bij de burger opkwam. Het lijkt spontaan allemaal verleden tijd en hoe is dat gekomen... door de introductie van de iPhone, drie en een half jaar geleden in juni 2007. En wat maakte de iPhone nu zo interessant? Voornamelijk de maandenlange marketingcampagne vooraf welke een behoefte creëerde bij de huidige generatie voornamelijk jongeren. Ook het bewust creëren van schaarste draagt bij aan de interesse voor het product. Dat het bedrijfsmatig ook handig is wordt niet van de torens geblazen. Stel dat de iPhone of iPad niet aanslaat zitten ze met een miljarden kostende voorraad en voor snel verouderende producten als deze is dat niet goed. Deze manier van marketing wordt vrolijk voorgezet bij bijvoorbeeld de iPad. En we trappen er met z'n allen weer in... of is het toch een goed product? Dat moet toch eigenlijk wel... anders is de hype zo voorbij en daar ziet het er voorlopig nog niet naar uit.

Tsja, de key-notes van Steve Jobs... ik heb al meerdere key-notes bijgewoond van o.a. Bill Gates (Microsoft) ooit en Mark Templeton (CEO Citrix). Da's precies hetzelfde. Een typisch Amerikaanse manier van spreken wat bij ons nuchtere Nederlanders niet aankomt. "The Netherlands is such a nice country and we love you all". Even doorheen prikken....

(Ook ik ben geen Jehova's getuige van Apple... geen alleen een mening :rolleyes:)

Link naar reactie

Top App als jouw Iphone/Ipad zoek is.

Ik heb 'm nu langdurig in gebruik en hij werkt echt top. Kost ook geen energie zoals bij andere varianten.

Traceer en volg je IPhone en IPad's.

Je kunt zelfs foto van de vinder/dief maken als het een Iphone 4 betreft.

Werkt echt goed!

Fonehome

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...

Mijn t-Mobile contract verloopt binnenkort. De dekking van T-Mobile is niet zo best en ook de voorwaarden zijn aangescherpt. Nu zoek ik een nieuwe provider met goede internet ondersteuning (dataverkeer en performance) en een goede dekking (liefst ook nog een goede klantenservice - of is dat te veel gevraagd). Ik heb nog een goed werkende iPhone dus ik zoek een sim-only abo.

Any Tips? Welke provider, welk abonnement?

Link naar reactie

Joost, jij hebt toch een bedrijf? Waarom breng je je tel abbo niet onder bij een inkoopcentrale? Vriend van mij heeft zo'n toko en die doet ~30% korting op kpn geven ( goed netwerk gebouwd van onze belastingscenten ) en nemen alle service over voor je. Ik vind het goed werken. Nooit meer kpn gezeik als er wat is. Weet alleen niet of ze ook 1-manszaken aannemen ??

Link naar reactie
  • Administrator
Any Tips? Welke provider, welk abonnement?

Heb al jaren naar grote tevredenheid een abonnement van Telfort, 500min. Als je vóór 1 juli besteld, val je nog onder de fair use policy qua internet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.