Ga naar inhoud

iPhone tip...


bridders

Aanbevolen berichten

[licht offtopic]

heren en dames apple-addicts,

ik heb een nieuwe ootoo gekocht zonder bougies, maar met een BMW Ipod connectie cable dingetje er in (en geen USB). Nu heb ik altijd met USB gewerkt en mij ver gehouden van alle fruitsalades, ik ben een carnivoor in hart en nieren (ja, ook ingewanden gaan erin :thumbup:, dus nu heb ik een paar vragen (die ik ook kan gaan googlen, maar dit is directer en waarschijnlijk eenduidiger):

1. is er een conversie-stekker te koop om dat platte brede stekkerding om te zetten in een USB connectie , waarbij de radio die files dan ook gewoon accepteerd en afspeelt/tags leest? Zo ja, welke wordt hier aanbevolen? (p.s. Andersom bestaat wel is me al duidelijk geworden)

2. zijn er nog andere dingen die ik moet weten als ik een Ipod HDD ga aanschaffen (als een soort extreem dure harde schijf)?

[/licht offtopic]

Link naar reactie
[licht offtopic]

1. is er een conversie-stekker te koop om dat platte brede stekkerding om te zetten in een USB connectie

Waarschijnlijk kan je alleen die hele kabel vervangen voor een usb interface. is wellicht nog duurder dan een ipod. zit er geen aux op? kan je gewoon de koptelefooningang gebruiken...

http://www.bmw.com/com/en/owners/navigatio.../usb_audio.html

Link naar reactie
[licht offtopic]

1. is er een conversie-stekker te koop om dat platte brede stekkerding om te zetten in een USB connectie , waarbij de radio die files dan ook gewoon accepteerd en afspeelt/tags leest? Zo ja, welke wordt hier aanbevolen? (p.s. Andersom bestaat wel is me al duidelijk geworden)

[/licht offtopic]

Op deze site heb ik 's wat iPhone verloop kabels besteld. Wellicht hebben die wat je zoekt, ze hebben i.i.g. errug veel kabeltjes (maken hun naam dus waar). Ik heb er regelmatig audio/video zooi besteld, ook voor de iPhone en levering is altijd correct verlopen.

Link naar reactie

vermoedelijk zit die kabel in een module die aan je radiounit is gekoppeld (of hij zit al geïntegreerd). Zal mij niet verbazen dat die hetzelfde is voor aux, usb en ipod. Misschien zelfs met meerdere ingangen. Het zou helpen als je een typenummer van je systeem zou hebben.

edit: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=65&fg=95

nee, geen usb kabel helaas.

Link naar reactie

ik weet niet precies welk systeem je bedoelt, maar het is een E61 met hifi professional systeem waar de BMW Ipod kabel is geinstalleerd ipv de CD wisselaar (gebruikt dus de CD wisselaar aansluiting op de versterker). Als er een USB plus aux aansluiting in de auto zit, kun je deze schijnbaar (geen idee waarom beide, maar toch) samen omzetten via een kabel naar een Ipod aansluiting.

Maar, ik heb de auto nog niet en ondertussen wel al 2 oude Ipods gekregen van vrienden en geleerd dat daar gewoon ook mp3-tjes op kunnen (ik dacht altijd dat apple je dwong om hun format te gebruiken en je daardoor zelfs verplicht was om het in de appleshop opnieuw te kopen :blink::P:newblush: , ja, ja, ik weet het, lach maar, echter dit is het beeld dat apple oproept bij mij: mooi, maar onnodig duur en ze zuigen je uit voor de extras ( :rolleyes: , klinkt als BMW).

Duuuusss, ik ga gewoon de gekregen Ipods volplempen met mijn mp3-tjes en heb dus geen kabeltje meer nodig. Toch nog bedankt voor het meedenken en de info. Heb in mijn zoektochten over het weekend wel al veel geleerd over een niet te dure verbetering van de luidsprekers en over geluidskwaliteit (het gemis ervan) bij de apple Ipod, dus misschien dat ik nog wel iets anders koop, maar voorlopig ga ik het hier mee doen.

DVG Bart

Link naar reactie
  • Administrator
ik dacht altijd dat apple je dwong om hun format te gebruiken en je daardoor zelfs verplicht was om het in de appleshop opnieuw te kopen :thumbup::newblush::newblush: , ja, ja, ik weet het, lach maar, echter dit is het beeld dat apple oproept bij mij: mooi, maar onnodig duur en ze zuigen je uit voor de extras DVG Bart

Kijk dan ook eens in de Itunes shop bij de podcasts; de meeste zijn gratis. Mooie manier om periodiek een nieuw uurtje met muziek / discussieonderwerpen van je keuze gratis te downloaden als variatie op je vaste collectie!

Link naar reactie

dat klinkt alsof je er veel vertrouwen in hebt dat het goed gaat komen....

Misschien zit er stiekum wel 512mb intern geheugen in onze Iphones 3G. Die gaat Apple dan "even unlocken" via die firmware update, zodat er opeens ipv 128mb 512mb werkgeheugen beschikbaar komt.... <_<

Link naar reactie

Hier al een twee weken een 4G <_< ,kon er makkelijk aankomen en mijn abo was toch afgelopen op mijn 3G.

Mijn oude 3G loopt prima op 4.02 en mijn mams is er erg blij mee.

Link naar reactie
dan wil ik hem misschien wel kopen!

Heb je het toch twee jaar volgehouden Bart.... :newblush:

[roepende in de woestijn modus]

WTF, het is een telefoon. Leef je er langer door? Krijg je er een harde plasser van? Wordt er meer met die plasser gedaan? Allemaal vragen.

[ach laat maar modus]

(Had eigenlijk gedacht dat mannen die nieuwe auto's zonder bougies konden kopen ook wel even zo'n iPhone 4 zouden scoren... )

Link naar reactie

Bas de 4G bevalt prima naar mijn idee niet erg veel anders dan de 3G/S maar alles sneller beeldscherm super scherp alles loopt nog lekkerder.

en het model is nog mooier.

@Bart is een een mac mini niets voor jullie is meer computer dan de macbook.

hier draait een nieuwe mac mini en de oude is dvdspeler/computer geworden op de Hantarex, forummen op 50 inch :newblush:

Link naar reactie

het moet een laptop worden. Wij zitten 90% van de tijd op de bank te surfen...

@ Ruud: alvast bedankt, maar dat de prijs goed is vergeleken met andere aanbieders kan ik ook opzoeken. Wat ik meer zocht is gebruikers ervaringen of dit een okay uitgeruste imac macbook is (value for money in het apple universum) of dat er misschien net een andere versie aan zit te komen, of een versie boven zit die een betere keuze is...

Link naar reactie
of dat er misschien net een andere versie aan zit te komen

de Macbook is al recent vervangen door een betere spec. Die is nu overal te koop voor €899.

Check ook even hier, zie je wat waar zit in de product life cycle. http://buyersguide.macrumors.com/

Macbook voldoet perfect voor "op de bank" use btw. (Ralf heeft zelfde spec als dat Dixons model)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.