rubberenrobbie Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 Een buurman van mij zag dat ik een Z4 heb. Hij had nog een setje winterbanden op 15 inch velgen liggen.Ze komen van zijn 5-serie E39. Volgens mij wel dezelfde steek, maar past 15 inch wel vanwege de remschijven ?ET-waarde weet ik niet eens bedenk ik me nu. Quote Link naar reactie
navigator Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 Als het om velgen van de buurman gaat, zou ik ze even passen.Dan weet je het meteen ... Quote Link naar reactie
///Maikel Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 15 inch, WIL je dat écht op een Z4... Zelfs al is het voor winterwielen... Quote Link naar reactie
Ronlittle Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 Volgens www.fznederland.com heeft de E39 een et van 20 en een naafgat van 74,1.De Z4 daarin tegen heeft een et van 47 en een naafgat van 72,5.Gaat dus alleen al daarom niet lukken.Grtz Ron. Quote Link naar reactie
OmeLo Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 Ik geloof dat je als redelijke vuistregel kunt aanhouden dat velgen van een 5-serie nooit passen op een ZZZ(Z) omdat de ET-waarde veel te laag is. Quote Link naar reactie
///Maikel Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 schreef OmeLo: Ik geloof dat je als redelijke vuistregel kunt aanhouden dat velgen van een 5-serie nooit passen op een ZZZ(Z) omdat de ET-waarde veel te laag is.TEEEEEUT Mijn velgen zijn ook voorzien voor een 5-reeks (ET20 achteraan) en passen perfect. Hét voordeel is zelfs dat ik geen spacers hoeft te steken. Quote Link naar reactie
rubberenrobbie Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 schreef MDS Z3 2.8: TEEEEEUT Mijn velgen zijn ook voorzien voor een 5-reeks (ET20 achteraan) en passen perfect. Hét voordeel is zelfs dat ik geen spacers hoeft te steken.Maar jij hebt dus geen 15 inch velgen begrijp ik.Niet dat ik nu zo graag 15 inch wil, (heb nu 18 inch), maar vroeg me af of het paste. Zijn banden zijn nl. gloedjenieuw.. Quote Link naar reactie
///Maikel Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 schreef rubberenrobbie: Maar jij hebt dus geen 15 inch velgen begrijp ik.Niet dat ik nu zo graag 15 inch wil, (heb nu 18 inch), maar vroeg me af of het paste. Zijn banden zijn nl. gloedjenieuw..Klopt, ik heb ook 18" zitten Quote Link naar reactie
polowonder Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 schreef Ronlittle: Volgens www.fznederland.com heeft de E39 een et van 20 en een naafgat van 74,1.De Z4 daarin tegen heeft een et van 47 en een naafgat van 72,5.Klopt wellicht, maar voor de Et-waarde van de Z3 Roadst'a'r zijn ze toch mis: Quote Z3 Roadstar 5x120 47 72.5is bij mijn weten toch nog steeds ET41 Quote Link naar reactie
rubberenrobbie Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 Uiteindelijk weet ik nu nog niet veel denk ik.Kan er alleen denk ik van uitgaan dat als die wielen een et-waarde van 20 hebben, ze veels te ver naar buiten komen ?Of is het afwijkende naafgat al voldoende voor niet-passen ?Gr. Robbie Quote Link naar reactie
Roodkapje Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 Direct uit je hoofd zetten, ze gaan gewoon NIET passen schreef rubberenrobbie: Uiteindelijk weet ik nu nog niet veel denk ik.Kan er alleen denk ik van uitgaan dat als die wielen een et-waarde van 20 hebben, ze veels te ver naar buiten komen ?Of is het afwijkende naafgat al voldoende voor niet-passen ?Gr. Robbie Quote Link naar reactie
Roodkapje Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 :notworthy: Moet je er wel bij vermelden dat een centreerring gebruikt moet worden en dat ze op de vooras buiten de schermen zouden vallen. schreef MDS Z3 2.8: TEEEEEUT :rambo: Mijn velgen zijn ook voorzien voor een 5-reeks (ET20 achteraan) en passen perfect. Hét voordeel is zelfs dat ik geen spacers hoeft te steken. Quote Link naar reactie
///Maikel Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 schreef Roodkapje: :notworthy: Moet je er wel bij vermelden dat een centreerring gebruikt moet worden en dat ze op de vooras buiten de schermen zouden vallen.Klopt, maar die ring kwam standaard bij het setje velgen. Heb je die niet, kan je hem nog altijd (laten) draaien en frezen.Inderdaad, ik heb het over de velgen achteraan zoals ik ook schreef. Quote Link naar reactie
rubberenrobbie Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 ok bedankt jongens.Ik weet genoeg nu. Heb nog een Golf gti die 's winters op winterbanden staat. That will do it ! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.