Alle activiteit
Deze stream update zichzelf
- Gisteren
-
PetervO wijzigde zijn profielfoto
-
Waarom het risico nemen als je voor €70 een set NGK bougies hebt die wél zeker weten goed zijn? https://www.autodoc.nl/ngk/1041431
- Afgelopen week
-
Als je (net als ik) weinig met de auto rijdt of bijvoorbeeld een sleutel als reserve niet of bijna niet gebruikt, lopen ze inderdaad leeg. Als ze helemaal leeg zijn krijg ik ze weer (deels) opgeladen door de een paar uurtjes op de inductielader van je elektrische tandenborstel te leggen. Dit opladen gebeurd normaal tijdens het rijden met een ring rond het contactslot. Wel is mijn ervaring dat als ze echt leeg zijn geweest ze opnieuw moeten worden gekoppeld aan de auto (let op altijd beide sleutels koppelen).
-
Misschien is dit iets https://desleutelmaker.nl/bmw-autosleutel-bijmaken/
-
Al eens aan de dealer gedacht? Sleutel bijbestellen. Openen en starten kan altijd gewoon met de sleutel.
-
Beide sleutels van onze Z4 e85 uit 2004 hebben moeite om beide deuren te openen. Meestal wel de andere slotjes gaan open. (Tankklepje middenconsole kofferbak en het slot van het dak) Nu ben ik bij een sleutel expert geweest eventueel voor een nieuwe sleutel. Deze vertelde dat hij niets voor mij kon betekenen omdat er een accutje in de sleutel zit en deze gaan naar verloop van tijd wel eens kapot. Deze accutjes worden niet meer gemaakt. Dus begrijp ik hier uit dat als deze kapot zijn de sleutel niet meer werkt. Dan kan ik de wagen dus ook niet meer aan krijgen, en dan kan hij dus maar de sloop?? Heeft hier iemand ervaring mee??
-
Corleone werd lid van de community
-
Goedemiddag, Afgelopen weekend heb ik de bougies vervangen van mijn BMW Z4 E85 2.5i. De bestaande bougies bleken 4 punts bougies te zijn, de nieuwe bougies (Bosch FR6KI332S) hebben één contactpunt. Deze had ik gekozen via een auto-onderdelen website die aangaf dat deze geschikt is. De schachtlengte is identiek, het punt van vonken is ook gelijk maar de één punts bougies zijn wel iets langer en steken daardoor enkele mm verder de cilinder in. Inmiddels ontdekt dat BMW officieel de 4 punts bougies aanbeveeld: Bosch FGR7DQP NGK BKR6EQUP Heeft iemand ervaring met één punt bougies in zijn of haar Z4, gaat dit goed? Groeten Streetrod.
-
HvK werd lid van de community
- Eerdere
-
Yoran werd lid van de community
-
Laat weten hoe het afloopt. Ruud is vooral Z3 en E85 specialist, maar inmiddels misschien ook wel op de E89 nu die meer nodig gaan hebben dan een nieuw bandje en olie.
-
BMW Z4 E89 Help! cabriokap opent maar halverwege
RoadstEric reageerde op Maarten83's topic in Techniek
Bedankt voor zover. Ook al vele Z4 forums afgestruind waar ik RobbiZ4 regelmatig tegen kwam. Autoriteit op gebied van dakproblemen. Na zelf wat te hebben gecheckt, zekeringen en doormeten van de zalmkleurige relais nu een afspraak met Ruud “Roodkapje” gemaakt. Hoop dat hij het kan fixen, schijnt een Z4 specialist te zijn die ervaring met de dakbediening van de Z4 E89 heeft. -
De 2.5 heeft last van verkeerd gekozen olieafvoergaatjes in de zuigers. Die de olie afvoeren van de olieschraapveren. Bij de 3.0 is dat wel op orde. Met dus minder kans op hoog olieverbruik door verkoling van de schraapveren. Ik heb de 3.0 en vind het icm de (slome vlg sommige) 6 traps ZF automaat een heel fijne combinatie. Het kan altijd harder maar dit gaat ook al zo snel als je even niet oplet. Ik heb nu (pas) 150k op m’n 2010 en ik merk geen verschil met toen ik ‘m kocht met 50k 6 jaar geleden. Het enige extra behalve een oliebeurtje om de 15k km waren de bougies bij 80k, die ga ik volgende beurt weer doen. Verder niets! Geen waterpomp, oliepomp, zelfs de multiriem zit er al 100.000km op minimaal want ik weet niet wanneer die voor t laatst gedaan is. Ik heb m al in huis maar bij de laatste beurt lekker laten zitten, nog als nieuw. In kofferbak gelegd.
-
A-pilaar of A-stijl is de raamstijl van van de voorruit. Alle verticale stijlen worden zo met een letter aangegeven: 'A' voor de voorruit en dan het alfabet af tot aan de achterruit.
-
wanneer: Elke eerste donderdag van de maand. hoe laat: verzamelen vanaf 18.00 uur voor een drankje, vanaf 19.30 een hapje. Aanmelden graag uiterlijk woensdag voor de meeting via AANMELDTOPIC waar: Eetcafé La Baraque Zuidplasweg 12-14 2761 JL Zevenhuizen (ZH) Menukaart: zie hier alles is lekker
-
Bedankt Maurits voor de tip. Ik neem aan dat de A-pilaar de bekleding achter de zonnekleppen is of moeten de beide raamstijlen ook gedemonteerd worden? Heb jij (of andere forumleden) weet van een filmpje over deze werkzaamheden of de GPS-Antenne? Enig idee waar ik (de juiste) een GPS-Antenne kan aankopen (product- of serienummer)?
-
Ik zou ook voor de pk’s gaan (mits de auto goed onderhouden is) want daar kan je nooit te veel van hebben. Staat van onderhoud is wel echt belangrijk. Ik heb mijn 2009 e89 gekocht met 260k op de teller (en gedocumenteerd onderhouden) en die voelde frisser / minder moe aan als de f11 van 2011 met 210k die ik toen ook had (die ik vanaf 130k bij de bmw specialist voor alles liet onderhouden dus was ook gewoon een prima wagen). Ik heb de 2.5i en qua vermogen is het wel duidelijk de instapper.
-
Helemaal mee eens, kilometerstand is niks om je druk over te maken en zeker niet bepalend bij oudere BMWs. Als het om >15j oude auto's gaat koop ik veeel liever een auto met 400dkm met een enthousiaste 1e of 2e eigenaar die perfect onderhoud en veel liefde gaf, dan een auto met 150dkm met 6 eigenaren waarvan de laatste hem aftrapte en op onderhoud bezuinigde. Een vriend van me had vorig jaar 600dkm op z'n 5-serie staan, ik heb er nog een lange rit mee gemaakt en hij rijdt subliem en supercomfortabel. Hij is heel precies en doet veel preventief onderhoud, degene die van hem een auto koopt heeft per definitie eentje in topstaat ongeacht kilometerstand. Gewoon heel goed de auto inspecteren op alle bekende punten om te oordelen of de auto veel liefde heeft gehad. Motorisch weinig verschil tussen de motoren die je vermeld, waarbij de 2.5i op zichzelf een prima motor is maar totaal niet spectaculair. Als je een solide smoothe motor wilt, prima. Maar als je een bijzonder powertrain zoekt, kijkt dan even verder. Of, voor de echt leuke beleving, een E85 3.0i of Z4M.
-
Ben je er 6 februari ook weer bij dan?? Of heb je een brilletje nodig?🤓 @Maurits Yeah, thats me! Je kent me toch?
-
^ Het kan maar duidelijk zijn toch? Wel een beetje passief-agressief zo hoor @Ka4, ondanks zijn vele Lego posts op Vleesboek is @BMW-Z-CSi een volwassen man waar je dit soort dingen ook gewoon tegen kunt zeggen ...
-
Ik heb deze post even afgesplitst van het E85/86 draadje over betrouwbare motoren waar deze oorspronkelijk in geplaatst was. Bij mijn weten ontlopen de E89 23i en 30i elkaar weinig qua betrouwbaarheid. Ik ga er trouwens gemakshalve vanuit dat die 30i ook uit 2009 is. Beide zijn atmosferische motoren met grotendeels dezelfde techniek. Van die 50 dkm meer of minder zou ik an sich ook niet extreem onder de indruk zijn: je koopt hoe dan ook een oude auto (15-16 jaar) met een aanzienlijke kilometerstand. Koop ik ook graag hoor, daar niet van, maar dan moet je wat mij betreft veel meer kijken naar de onderhoudsgeschiedenis: zijn beide auto's aantoonbaar op zijn minst volgens de door BMW voorgeschreven intervallen onderhouden? Kun je voor beide auto's los van de makkelijk te vervalsen stempels in het onderhoudsboekje meer inzicht krijgen in wat er daadwerkelijk aan gedaan is met facturen? Zijn voor beide auto's los van de motor ook andere mogelijke verslijtdelen (onderstel, remmen, etc.) fatsoenlijk bijgehouden en mogelijk al integraal vervangen, of niet? Zijn bekende zwakke plekken (lekkende achterlichten. afhankelijk van het type velg: scheurende / verwerende velgen) aangepakt of nog niet? Zijn beide auto's los van de motor hetzelfde uitgerust en hebben ze dezelfde opties die jij wel / niet nuttig vindt? Hebben de auto's nuttige upgrades gekregen of juist upgrades die je ongedaan wilt maken of zijn ze 100% standaard? Wat is de totaalconditie van beide auto's? Zijn beide auto's schadevrij? Hebben beide auto's een enkele eigenaar of juist 14 eigenaren waarvan 10 leasemaatschappijen gehad?; Etc., etc. Ik zou me verder afvragen hoe lang jij de auto verwacht te houden: als je er bij de 3.0i nog 10 dkm bijdrukt dan valt die voor sommige geïnteresseerden automatisch buiten hun zoekcriteria (> 200 dkm). Met die 2.3i loop je met 10dkm erbij dat risico minder. Als je daarentegen verwacht de auto langdurig te behouden en de restwaarde je minder uitmaakt, dan zou ik als bovenstaande vragen een gelijk beeld opleveren lekker kiezen voor waar jij verwacht het meeste plezier aan te hebben. Kortom: genoeg huiswerk, maar ik zou me niet blindstaren op 50 dkm.
-
Bij GPS problemen is de logische eerste verdachte inderdaad de GPS antenne. Vervangen is niet bijster ingewikkeld: je moet met de kap open even de zonnekleppen losschroeven en dan de bekleding van de A-pilaar voorzichtig verwijderen. Dan zie je de GPS antenne zo zitten ter hoogte van (net boven) de binnenspiegel.
-
Ben ik niet meer welkom ineens 😢
-
MarkerZ4 wijzigde zijn profielfoto
-
MarkerZ4 werd lid van de community
-
Marchello werd lid van de community
-
Hallo, Ik sta voor een dilemma moet kiezen tussen z4 3.0 e89 bwj 2009 191.000 km Of het zelfde model maar een 2.5 met 146.000km de km bij 3.0 schrikken mij af maar rijd ook wel vlotter moet ik zeggen aub feedback en ervaring zou welkom zijn avast bedankt . M.M
-
Aanmeldingen voor: DONDERDAG 6 februari 2025 1. Karin (Ka4 2. Edwin en Nadia 3. Aad en Miranda 4. Ruud en Marijke 5.. Henny 6 en er kunnen nog meer bij!!!!!!!!!!
-
INSCHRIJFTOPIC Paasrit - Zondag 20 April 2025
BMW-Z-CSi reageerde op BMW-Z-CSi's topic in Toerritten
Start- en dinerlocaties zijn toegevoegd. -
Hoi ik ben een jonge z3 eigenaar. Ik wil komende weken mijn z3 laten tectyleren, en wil dit nu laten doen bij auto molenaar in Heerhugowaard. Heeft iemand hier ervaring mee of betere locaties om aan te raden
-
rednax2001 werd lid van de community
-
Ik kan je verder niet adviseren, geen ervaring mee (gelukkig) maar heb dat eens gelezen. Als je n beetje Duits kan, kun je veel info vinden op t Duitse Z forum en vooral van gebruiker Robbie-Z4. Ik meen dat hij zich hier ook aangemeld heeft. Wellicht kun je m contacteren. Succes, is een vervelend probleem van de E89. Verder geweldige wagens. edit: ik zie dat Robbie al in dit topic eens gereageerd heeft.