Ga naar inhoud

Ander stuur(tje)


simca1999

Aanbevolen berichten

Ik vind het huidige originele stuurtje wat aubollig en groot en graag wil ik het vervangen door zo'n mooi exemplaar dat ik op ebay zie.

26_1_b.JPG

240%20red%20bmw%20carbon%20sw%20close%20upl.jpg

Dit zijn 6-gats stuurtjes zonder airbag (dus ik ga m'n hoofd stoten). Hiervoor is een andere stuurnaaf nodig (Momo/Simoni/Mountney.

Is dit moeilijk om zelf te vervangen? Moet er veel aan de stuurkolom worden aangepast? En waar kan ik de juiste stuurnaven verkrijgen?

Link naar reactie
  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ikzelf heb een tijdje gedacht om mijn M-stuur te vervangen door een Momo, Sparco of OMP stuur. Grootste probleem is echter om een geschikte adapter te vinden voor de Z3. Voor deze merken is het nog mogelijk via de reguliere autosporthandels.

Andere mogelijkheid zijn de airbagsturen van RAID, maar die kosten vaak meer dan de orginele sturen.

Voor mij persoonlijk komt daar nog bij dat je voor de Belgische (jaarlijkse) keuring de hele handel terug moet ombouwen (want als je een airbagstuur hebt, moet er ook één inzitten)

Heb nu onlangs gezien dat er op het Duitse Z forum mensen zijn die hun M stuur laten bekleden met een extra lederlaag erom. En daar gaat het mij juist om : ik vind het stuur van mijn Z te dun.

Mss. toch maar eens zoeken naar een lederhandel in de buurt die me dit wil realiseren... ;)

Link naar reactie
Dat laatste zit ik ook aan te denken, heb hetzelfde artikel als dat van jou gelezen :m:

Ander stuur kan idd met een bijpassende adapter of de RAID Silberpfeil :)

Lenkrad.JPG

nee... nee... nee... :D weg met dat focus stuur!

Link naar reactie

Zal niet gaan denk ik...klaar terwijl U wacht, moet je al een stuurtje op de sloop of ebay halen en dat laten overtrekken :D In eindhoven bij Cools hebben ze alle BMW leer en zullen ze dit ongetwijfeld doen wellicht ook groepskorting, ik doe mee :m:

Link naar reactie

Op het duitse forum is meermaals sprake van 2 lagen leder om een beter gevoel te krijgen. Ben al aant experimenteren geweest en 1 laagje leder brengt mij ook niet echt veel.

Ga het verder uitzoeken, vandaag een zaak bij mij in de buurt gevonden die leder plaatsingen in auto's doen, ook sturen. Ga ze eens kontakteren, de volgende dagen.

Hou jullie op de hoogte als je dat wenst.

Link naar reactie
Op het duitse forum is meermaals sprake van 2 lagen leder om een beter gevoel te krijgen. Ben al aant experimenteren geweest en 1 laagje leder brengt mij ook niet echt veel.

Ga het verder uitzoeken, vandaag een zaak bij mij in de buurt gevonden die leder plaatsingen in auto's doen, ook sturen. Ga ze eens kontakteren, de volgende dagen.

Hou jullie op de hoogte als je dat wenst.

Op de hoogte houden is altijd goed. Heb, nogmaals, wél het probleem dat ik dagelijks in de ZZZ rijd, dus of ik mee kan doen betwijfel ik. Ga er niet nog een stuur voor bijkopen. :rolleyes:

Link naar reactie
Wat  :schater: , niks  :schater:

Ik vind het nog zo dom niet, Sledge's idee...

Voor mij stelt zich het probleem niet zo, mij Z staat 6 op 7 stil...

Natúúrlijk is het slim bedacht. Héél slim zelfs.

Maar is één stuur dat een aantal weken door Nederland en België rouleert een écht praktische oplossing, ook voor degene die het stuur bekleedt en groepskorting moet gaan verlenen? Het lijkt mij dat je korting verleent als je in één keer een hoeveel krijgt aangeleverd en kunt bekleden en niet om de zoveel tijd één.

Link naar reactie

Ik vind alle zwarte "plastic" achtige stuurtjes niet zo mooi. Het moet een beetje een "klassieke" uitstraling hebben vandaar dat ik die van E-bay mooi vind. Bovendien past die perfect bij mijn rode stoeltjes.

Nu is de vervanging van de stuurnaaf dus het probleem. Ik zoek dus ervaring met het veranderen van de stuurnaaf door 1-tje van Momo oid . Kan het uberhaupt. In de BMW e36 serie zal dit vast al eens zijn toegepast.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.